26 de gener del 2012

El preu de ser els primers

Fa dues setmanes, Tv3 va emetre al 30 minuts un programa sobre l'ensenyament a Corea del Sud: "El preu de ser els primers", potser alguns de vosaltres el vau poder veure. 
Avui, aquest vídeo ja no està disponible, a la web de Tv3, però gràcies a uns companys (Joel Pascual i Carme Barba) l'hem recuperat via Internet. També hem trobat un article on també se'n parla.


Una vegada més treballarem amb una activitat proposada per Espurn@.


Parlem-ne!

20 comentaris:

  1. Jo crec que es molt dur esta treballant fins tant tard pero te les seves recompenses. Al final els Koreans seran els nostres jefes en el futur i seran ells els que inventaran les coses utils en el futur.

    ResponElimina
  2. crec que treballen massa, pero al final tenen la seva recompensa, però igualment es passen masses hores estudiant ,i treballant i començen a estudiar desde molt petits, però s'asseguren un futur perfecte.

    ResponElimina
  3. Jo penso que aquest vídeo ma ensenyat que els nois i noies coreans es passen tota la infància estudiant però la recompensa es tenir un treball molt bo i tenir el futur assegurat.

    ResponElimina
  4. Jo crec que estudiar tant no és bo perquè els menjes el cap amb els estudis i no tens una bona infància i tenir una bona infància vol dir tenir una estona per tot: una estona per estudiar i fer deures i una altre estona per jugar.

    ResponElimina
  5. Jo crec que els Coreans treballen massa però així tindràn bons treballs i acabaran sent els caps de gran part del món. També soportarán que els seus caps els hi possin mes ordres i siguin mes estrictes amb ells.

    ResponElimina
  6. Jo crec que esta be estudiar per treure una carrera, però tampoc em sembla ve que estiguin tot el dia estudiant sense parar no viuen la vida estan sempre tancats i no es diverteixen.

    ResponElimina
  7. Jo crec que aixo que fan els coreans esta bé per ells posar els nens en una cademia militar durant 3 dies... en canvi nosaltres els ajudem a els nens encaminar-se per la vida i que gaudeixin de la seva vida.

    ResponElimina
  8. Jo opino que la feina que fan aquesta gent és execiva, però com que ja hi estan acostumats des de petits ja noels costa.penso que si ara ens ho fessim a nosaltres en voldríem suicidar quasi tots.

    ResponElimina
  9. Jo opino que els coreans son massa treballadors i no aprofiten linfancia pero aixi tenen una bentatge que sempre seran els primers a la hora de tindre un ofici.

    ResponElimina
  10. Ami no m'agradat molt perque fan moltes hores de estudis i no tenen llibertat per jugar i yo entenc que es per trobar treball mes facilment pero crec que fan moltes hores d'estudi.

    ResponElimina
  11. jo crec que no esta be tenir una vida nomes d'estudi, tambe hi ha que sortir amb els amics, tenir un moment de tranquilitat.

    ResponElimina
  12. yo crec que els nens de corea de grans seras uns amargats, per que no han tingut una infancia divertida.

    ResponElimina
  13. Jo opino que no han de tenir tantes hores d'estudi perque els nens a més de, estudiar tambe han de divertirse i jugar. Si surten amb els amics, jugen i es diverteixen, i a més estudien nomes les hores necesaries tindran una infancia feliç i un bon treball en el futur.

    ResponElimina
  14. JO considero que aquests nens de grans tindran un bon treball i tot aixó, si no es suiciden,peró ara no estan disfrutan de la seva infànciai aixó només es viu una vegada!.

    ResponElimina
  15. Jo opino que si no estudiesin tant, disfrutarien més de la seva infancia, vale si, de grans tindrien un bon treball pero també tenen dret a divertir-se i estar amb els amics.

    ResponElimina
  16. Jo opino que els Espanyols ens hauriem d'espavilar a estudiar, però per part també em de tenir un temps lliure.
    Aquests estudiants pensen que la seva vida es estudiar de valen perquè de gran tinguin una bona feina.

    ResponElimina
  17. No veig be que tinguin que estudiar tantes hores al dia. S'ha de fer més coses. I no veig be que tinguin tan males condicions, pero em sento afortunada de no tindre aquestes condicions.

    ResponElimina
  18. jo opino que treballen mass, i els pares els obligan a nomes a estudiar.
    Jo ho trobu vastant malament perque no tenen vida social, tot el dia estan estudian.

    ResponElimina
  19. Jo opino que treballan massa, i cuant acaba el colegi es queden fins les 11 de la nit estudian al colegi , despres semba a un senyor que els ajuda mes fins les 3 de la nit i senvan a dormir i es llevan a les 7 o 8 dormen molt poc 4 o 5 hores.

    ResponElimina
  20. S'ha de tenir infància senyors, si els nens no juguen no s'ho passen bé! No podem suportar aquest tipus de situacions i argumentar fins i tot a favor amb comentaris com els més antics en aquest bloc que parlen de futur perfecte i amb recompenses, no futem, sisplau, no futem, que les persones no naixem per treballar només, treballar és una disciplina sana per exposar o expressar el que sentim i veiem respecte la vida que se'ns ofereix. "Into this world were thrown" com diria en Jim Morrison a "Riders On The Storm". Però mai ha de ser una tortura basada en garantir un futur llunyà fastigosament competitiu i impersonal, sacrificant el present i odiant el passat.

    ResponElimina